czwartek, 10 kwietnia 2014

Stairs

Niedaleko Bankowego przy trasie W-Z ( Trasa Wschód - Zachód) jest mały skwer/park znajdujący się na niewielkim wzniesieniu, z pomnikiem Warszawskiej Nike. Idealne miejsce by przysiąść z kawą na ławce i popatrzeć na przepiękne  budynki Starego Miasta tuż nad tunelem biegnącym pod Placem Zamkowym. Jak wyczytałam by powstała trasa i tunel przesunięto Kolumnę Zygmunta aż o 6 m. Ale chyba największym przedsięwzięciem było przesuniecie w związku z przebudowa trasy, Kościoła   Narodzenia Najświętszej Maryi Panny. Odbyło się to bez konieczności przeprowadzania prac rozbiórkowych i rekonstrukcyjnych, co uznano za wielkie dzieło polskich inżynierów i konserwatorów. Dawne położenie kościoła zostało zapisane dla potomnych poprzez umieszczenie w chodnikach i asfalcie kostek odzwierciedlających dawny zarys murów.  
Po drugiej stronie tunelu znajdują się wyremontowane malownicze schody ruchome. Były to pierwsze schody ruchome w Polsce. Połączyły one trasę z kamienicą Johna przy placu Zamkowym. Powstały w zakładach Metrostroj w Związku Radzieckim. W 1997 schody zamknięto, w 2005 roku przeprowadzono ich generalny remont, po czym ponownie otwarto.  Schody są całkowicie zabudowane. Postaram się kiedyś zrobić tam zdjęcia gdyż pomieszczenie jest przepiękne i  cudownie oświetlone. 
Z ciekawostek dotyczących pomnika : waży 10 ton, stoi na 14 metrowym, pustym w środku cokole ( miał być 20 metrowy) sam miecz Nike waży 1000 kg i odgina się o 15 cm przy silnym wietrze. Ja raczej nie patrze w górę i nie podziwiam go, nie bardzo mi się podoba hehehe. Za to uwielbiam patrzeć na Stare Miasto połyskujące w wiosennym słońcu :)

top- Preska
coat#1-here
coat#2-here
bag-H&M













A tu kolejna odsłona mojej fazy czyli karmelowych, camelowych, zwał jak zwał, ooo może lepiej piaskowych, płaszczy. Kilka zdjęć z WFW w płaszczyku My Saru :) Nie miałam za dużo czasu na WFW ale jak tylko wpadłam, zaraz w oko z kolei wpadły mi te wdzianka. Uwielbiam takie kroje i to poczucie estetyki :)







70 komentarzy:

  1. Jak zawsze zachwycasz :) Przepięknie Rasz! Zakochana jestem w obu płaszczykach, są świetne!! Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  2. pięknie Ci w pastelach !!! cudna torebeczka <3 druga stylizacja również extra !!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie uwierzysz, ostatnio jechałam tą drogą samochodem i spojrzałam w to miejsce i pomyślałam sobie "Hm, fajne miejsce na zdjęcia" :D Ty wyglądasz jak zwykle super. Torebkę też oglądałam, prezentuje się świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pięknie Ci w takim prostym zestawieniu, ten płaszczyk też mam:) natomiast drugi to totalna bomba, uwielbiam ten szlafrokowaty krój! <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwsza stylówka bardziej wpadła mi w oko ;)
    Dawno Cię nie widziałam w tak delikatnym wydaniu, częściej proszę, bo jest ślicznie! :)
    Topik - boski!!!
    Buziam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze tak powiem i zadecyduje bedzie i tak i tak w zależności od mego humoru tudzież widzimisię :P

      Usuń
  6. I love the coat, the color is beautiful
    http://lforlilyblog.blogspot.mx/

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny płaszczyk i świetna tunika ! Klasyka z pazurem czyli to co lubie najbardziej :-)

    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. obydwa looki rewelacyjne ale w tym drugim płaszczu wyglądasz szalenie stylowo i zdecydowanie ta estetyka do Ciebie pasuje. Pozdr

    OdpowiedzUsuń
  9. Me gusta el abrigo nude! besos

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ładny zestaw, prosto , kobieco i z klasą.
    Świetny płaszcz

    OdpowiedzUsuń
  11. oba płaszczyki są cudowne ;) uroczo wyglądasz w pastelach :)
    ciekawie tak sobie poczytać o rzeczach o których się nie mialo pojęcia :) fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  12. zostaję fanką pierwszego looka , mega dziewczęcy ale wiadomo wszystko zależy od feelingu , sama tak mam podobnie , zresztą drugi płaszcz też cudowny <3 !

    OdpowiedzUsuń
  13. Love your jackets! kisses

    http://visiononfashion.blogspot.ro/2014/04/sammydress-giveaway.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepieknie wygladasz w kitce :) no i pastele rowniez do Ciebie pasuja :)

    OdpowiedzUsuń
  15. przypominasz mi Victorie B. ;D świetne te czarne buty!
    http://majlena-fashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. rewelacyjnie wyglądasz:)

    Zapraszam na świąteczny konkurs:)
    http://fashionmakeup-czarnulaxyz.blogspot.com/2014/04/swiateczne-rozdanie-z-rosewholesale.html

    OdpowiedzUsuń
  17. You look beautiful on both outfits
    Awesome pictures

    Love Vikee
    www.slavetofashion9771.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepiękna torebeczka, muszę sobie sprawić podobną na wiosnę :) Ten piaskowy płaszczyk też śliczny, ale aż się boję zapytać o cenę ;)
    ____________________________________________
    Pozdrawiam,
    http://ettelienne.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Dla mnie pierwszy wygrywa ♥♥ jest po prostu pięknie ♥

    OdpowiedzUsuń
  20. Rasz - ten morelowy płaszczyk jest fantastyczny!
    chociaż i ten drugi bardzo mi się podoba ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Kochana wygladasz super! Jak zawsze bardzo kobieco! Jestem zachwycona!
    Pozdrawiam z Gdyni
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  22. Idealna stylizacja<3

    Wszystko jest świetne i wygląda niesamowicie.
    Bardzo mi się podoba taki set!
    Pozdrawiam Bambi, x

    OdpowiedzUsuń
  23. i znów ten cudowny płaszcz <3 w pastelkach też Ci ładnie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Prosto i efektownie! Płaszczyki cudowne <3

    OdpowiedzUsuń
  25. jaka Ty drobniutka jestes! Świetna stylóweczka! :)

    www.turqusowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo ładny prosty set, podoba mi się. :)
    Miłego weekendu,
    DaisyLine

    OdpowiedzUsuń
  27. oba płaszcze cudne

    pozdrawiam serdecznie
    Marcelka Fashion

    :)

    OdpowiedzUsuń
  28. ten miecz się odgina ma wietrze?? Kościół przenieśli?? Ty wiesz, że nie wiedziałam ... lubię te Twoje warszawskie ciekawostki :) Schody koło Starówki kochałam jako dziecko tak samo jak te w domach towarowych Centrum :) Mogłam po nich jeździć w te i z powrotem bez końca. Czasem patrzę na córkę mojej przyjaciółki jak jesteśmy w Promenadzie - i nic się nie zmieniło :) Ona też tak jeździ.
    Pięknie Ci w kucyku !!! Stylizacja jak zawsze - strzał w dychę !!

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetnie :-) płaszczyk cudny,drugi też :-)

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo mi się podobają oba zestawy. Szczególnie torebka wpadła mi w oko :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Świetnie Ci w tym płaszczu . Sesyjka przyjemna:)

    A co do schodów ruchomych przy starówce to mam uraz dwa razy widziałam spadających z nich ludzi.

    OdpowiedzUsuń
  32. You're always so perfect! Bardzo mi się podobają oba outfita! super stylizacja! super wygladasz!

    OdpowiedzUsuń
  33. Pastelowa Rasz! Też pięknie. Oba płaszcze są świetne!

    OdpowiedzUsuń
  34. kolor płaszcza jest cudny! + twoja figura powala Raszunia :)

    OdpowiedzUsuń
  35. miasto pełne magii..
    a w stylizacji do oka wpadła mi bluzka - po prostu jest śliczna!
    ściskm

    OdpowiedzUsuń
  36. Piękny płaszcz...pozdrawiam...ślicznie wyglądasz Rasz...

    OdpowiedzUsuń
  37. Wooow! Ale Ci pasuje ten pierwszy look! <3 śliczna torebka :)

    Buziaki,
    Style Junkie

    OdpowiedzUsuń
  38. Świetna sesja i do tego tyle ciekawostek w dzisiejszym poście :)

    OdpowiedzUsuń
  39. For me is a very adorable look and the 2nd coat is amazing!!!! Kisses,
    Eni

    http://eniwherefashion.blogspot.it/

    OdpowiedzUsuń
  40. I love your jacket and your coat :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Ojj ten płaszczyk jest cudowny! Ja chciałam taki karmelowy tylko dłuugi <3

    OdpowiedzUsuń
  42. Wygladasz super w tych okularkach!
    A torebeczkę też zakupiłam i bardzo ją lubię :-)
    Buuuuziaki

    OdpowiedzUsuń
  43. Oooo proszę, Raszka w wersji pastelowej :D wspaniale kochana, powinnaś nosić takie kolorki częściej :)

    OdpowiedzUsuń
  44. cudownie, klasycznie i elegancko :-)

    OdpowiedzUsuń
  45. to "wdzianko" z WFW piękne i Twoje okulary świetne ! <3

    OdpowiedzUsuń
  46. Oba looki są cudne, i ta pastelowo-wiosenna, dziewczęca raszowa odsłona jak i bardziej drapieżny drugi zestaw <3 Od razu widać, że Ty kochasz płaszcze, a one kochają Ciebie - pięknie w nich wyglądasz!! :***

    OdpowiedzUsuń
  47. Wow, you are very elegant with this pastel coat <3

    OdpowiedzUsuń
  48. Spryciarze, jeżeli chodzi o te przebudowy. Lubię takie historie i ciekawostki :) Pierwszy zestaw mnie zauroczył, zwłaszcza płaszcz :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Wyglądasz cudownie! ; ) Piaskowy (jak go nazwałaś sama) płaszczyk jest fantastyczny! ; )

    OdpowiedzUsuń
  50. bardzo mi się podoba marynara z pierwszej stylizacji. Sama nosiłabym dumnie takie coś;-) Ma ładny kolor i nietuzinkowy krój. Okulary też są super, z klasą.
    Płaszczyk z drugiej wersji też bardz ładny. Natomiast w temacie butów nie jestem już tak entuzjastyczna. Masz za drobne, za szczupłe nogi do nich. Moda modą, ale czasami jesteśmy jej karykaturalnymi ofiarami. Masz śliczną figurę, a te buty odbierają Ci sporą część tego wdzięku. Poza tym bomba

    OdpowiedzUsuń
  51. co tu dużo pisać, jest idealnie <3

    OdpowiedzUsuń
  52. kurczaki, jak ja uwielbiam twoje nogi!

    OdpowiedzUsuń
  53. Ty chudzinko Ty, piękny masz musztardowy płaszcz! <3

    OdpowiedzUsuń
  54. Moją uwagę zwrócił Twoj płaszcz w pięknym kolorze! Świetnie wyglądasz. `Zazdraszczam` cudnej figury ;)

    OdpowiedzUsuń
  55. jejku.. jesteś strasznie podobna do Victorii Beckham

    OdpowiedzUsuń
  56. Zestaw nr 1 jest swiety..klasyka takie lubię najbardziej. .
    poza tym wyglądasz jak Victoria Beckham.. nieeeeee
    Lepiej! ... :)

    OdpowiedzUsuń

Cenię sobie Wasze opinie. Dlatego zawsze staram się na nie odpowiadać. Na pewno gdy zostawisz swój komentarz zajrzę do Ciebie a jeśli dodasz mnie do obserwowanych sprawisz mi tym wielką przyjemność a ja się odwdzięczę. Pamiętaj jednak że jest cienka granica między krytyką a chamstwem, zawsze najbardziej negatywną ocenę można przytoczyć w sposób kulturalny i inteligentny.Zapraszam także na Fanpage http://www.facebook.com/RaszRush